sunnuntai 29. kesäkuuta 2014

Lehtien kierrätystä

Huomenna alkaisi 4 viikon loma :)
Viime viikolla kuitenkin jäin "pakkolevolle" vanhan jalkavaivani takia.
Nyt onkin ollut aikaa jatkaa virkkausharjoituksia ;)
Eikä tunnu edes enää vaikealta.
Ystävältä sain pinon Pellervo lehtiä ja sieltä heti löytyikin ohje Unelman mattoon.
Lehdissä oli muutenkin paljon kivaa kesä luettavaa .
Mähän olin leikannut itse kudetta mattoa varten
...kuitenkin tilipäivänä törmäsin tähän ,JUST OIKEEN, väriseen ontelokuteeseen.,
..se siitä nuukailusta ;D



Jokin aikaa sitten sain toiselta Ystävältä kansiollisen anopiltaan saamia 
Suuri Käsityö kerhon lehtiä vuodelta 1974.
Olin niin onnellinen kun löysin yhdestä tämän ohjeen , 
suunnitelmissa on ollut pitkään jo tehdä pellava pussilakanat 
ja tälläistä olin niihin ajatellutkin,
siinä se sitten oli edessäni .



Piha hommelit joutuvat nyt odottelemaan,
juhlikaa rikkaruohot ;)

Akileijoja putkahtelee sieltä täältä pihaa 
milloin minkäkin värisenä.
Ne ovatkin päässet lempikukkieni luettelossa aika korkealle ♥ 




Leppoisaa kesä sunnuntaita ♥

t.Riitta


13 kommenttia:

  1. Minulle on kodin Pellervo tullut jo muutaman vuoden ja tykkään siitä kovasti.
    Akileijat on tosi kauniita, kun niitä pysähtyy katsomaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle lehti on uusi tuttavuus, positiivisella tavalla :)

      Poista
  2. Ihanaa lomaa! Toivottavasti ehdittäis näkemään.Mun akileijat kukkivat myös ja pioneissa on valtavasti nuppuja. Odotan niin niitten aukeavan ennen lomamatkaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Munkin pioneissa eka kerran paljon nuppuja :) Ollaan yhteyksissä !

      Poista
  3. Ihanaa rentouttavaa lomaa ja toivottavasti kuitenkin paremmalla jalalla! Onneksi sulla on nyt kivaa puuhaa noiden lehtien parissa :) Ja voi että,tuo ontelokude kyllä on JUST oikeen väristä!! Voi kun mäkin osaisin virkata tuollaista... Noh,ihailen teidän muiden taitoja :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos toivotuksista :) Mäkin oon kovasti harjotellu tota virkkaamista, ja vihdoin alkaa sujua ! Siitä vaan alat säkin kokeilemaan <3

      Poista
  4. Vanhoilla päivilläni minäkin olen opetellut vähän virkkaamaan, siihen jää helposti kiinni! Pitäisi taas kaivaa kutimet esiin...

    Olen muuten Riitta voittanut Puumulin arvonnassa rannekorun, joten käypä jättämässä yhteystietosi! Oikein hyvää lomaa!

    T. Sari Puumulista

    VastaaPoista
  5. Tuollaista mattoa minäkin haluaisin joskus oppia tekemään, ihanan värinen! :)
    Tsemppiä sairastelun kanssa!

    VastaaPoista
  6. Hi Riitta,

    Love the pretty pink doily you are crocheting.
    Hope you have a lovely week
    hugs
    Carolyn

    VastaaPoista

Mukava kun vierailit,viestejäsi on aina mukava lueksia ♥